– Ortograficzna Wyprawa” – projekt ogólnopolski realizowany w ciągu roku szkolnego
Projekt skierowany jest do uczniów klas trzecich szkoły podstawowej. Realizacja projektu przewidziana jest na pierwszy semestr. Głównym jego założeniem jest podniesienie sprawności ortograficznej uczniów oraz wytworzenie motywacji do nauki ortografii. Projekt jest zgodny z podstawą programową dla I etapu edukacyjnego. W trakcie realizacji projektu uczniowie przeniosą się do bajkowej krainy, w której rządzi królowa Ortografia. Na Krainę Ortografii podstępnie napada Zgrzyt Ortograf wraz z armią byków ortograficznych. Z Komnaty Tajemnic wykradają kufry z tajemnicami królowej i ukrywają je w różnych miejscach owej krainy. Królowa wzywa na pomoc uczniów. Ich zadaniem jest odnaleźć kufry oraz zaszyfrowane do nich klucze, odczytać tajemnice i stanąć do walki z armią Zgrzyta Ortografa poprzez wykonywanie różnorodnych zadań. Zadania będą wymagały aktywności uczniów ze wszystkich obszarów edukacji.
Cele projektu:
1. Podniesienie sprawności ortograficznej uczniów.
2. Utrwalenie zasad ortograficznych.
3. Wytworzenie motywacji do nauki ortografii.
4. Sprawdzanie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce.
5. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się w formie ustnej i pisemnej.
6. Rozwijanie wyobraźni.
7. Rozwijanie logicznego myślenia.
8. Rozwijanie aktywności twórczej.
9. Krzewienie i promowanie poprawnej polszczyzny.
10. Podniesienie kompetencji w zakresie pracy w grupie i współpracy międzyszkolnej.
Działania partnerów projektu można obejrzeć na platformie
– „Znajdźmy wspólny język – ojczysty” – projekt otrzymał Krajową Odznakę Jakości.
Projekt „Znajdźmy wspólny język… ojczysty” skierowany jest do uczniów różnych typów szkół i polega na wykonaniu dowolnej ilości zadań w terminie od 17 lutego do 31 marca.
Cele projektu:
1. Podkreślenia bogactwa, różnorodności i piękna języka ojczystego
2. Rozwój umiejętności pracy w grupie, zespole
3. Rozwijanie umiejętności pisania
4. Doskonalenie techniki czytania
5. Rozwijanie uważności
6. Uwrażliwienie młodzieży na kulturę słowa
7. Rozwijanie umiejętności korzystania z narzędzi TiK
8. Przybliżenie historii Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego
9. Nawiązywanie współpracy z nauczycielami innych szkół
Działania partnerów projektu można obejrzeć na platformie
– „Zagrajmy w kropki – czyli Dot Day 19” – projekt otrzymał Krajową Odznakę Jakości.
Projekt przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w wieku 4-18 lat;
Jego głównym celem jest pokazanie, że nauka, zabawa i rozwijanie swoich talentów idą ze sobą w parze. Stworzymy zbiór scenariuszy gier przeznaczonych dla uczniów w różnym wieku, w których królować będą zadania z kropką.
Razem stworzymy listę pomysłów (zadań), wymienimy się doświadczeniami, jakie już posiadamy, wspólnie w dniach 12-19 września będziemy świętować kolejny Dzień Kropki. W końcu – zaprezentujemy w formie fotograficznych relacji lub krótkich filmików, jak kreatywni są nasi uczniowie, jak rozwijają swoje talenty.
Będziemy się ze sobą kontaktować na stronach Twinspace i facebooku;
Działania partnerów projektu można obejrzeć na platformie
rok szkolny 2018/2019
– „Jajko z niespodzianką” – projekt otrzymał Krajową odznakę jakości
Projekt matematyczny, który obejmuje zasięgiem uczniów klas szkoły podstawowej i dotyczy tradycji obchodów świąt wielkanocnych. Ukazuje, że matematyka jest obecna w każdej dziedzinie nauki. Uczniowie podejmują różne działania w ramch różnych przedmiotów szkolnych i doskonalą kompetencje matematyczne. Czas realizacji związany będzie jest oczekiwaniem i obchodami świąt wielkanocnych.
Działania partnerów projektu można obejrzeć na platformie
– „Encoded for Fun – zakodowani na zabawę” – międzynarodowy projekt który zdobył Krajową Odznakę Jakości
Europe Code Wek is an initiative which gets children involved in coding so that they can have fun with it. Students will get digital skills in a funny way, which we will continue throughout the school year.
Learning coding will help us understand how we can use our own ideas at work and in play. We will set our creativity free thanks to the cooperation with wonderful people hear us and around the world.
Działania partnerów projektu można obejrzeć na platformie
– „Z muzeum do klasy”
Celem projektu było podjęcie działań związanych z uczczeniem setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Podczas realizacji projektu uczniowie poznali pięciu polskich malarzy i ich obrazy. Zapoznali się z rodzajami malarstwa oraz przygotowali wirtualną galerię prac. W internecie poszukiwali wiadomości i uczyli się weryfikować wiedzę.
Nasz projekt otrzymał Krajową odznakę jakości
– „Our Book of a magic Christmas” (projekt międzynarodowy)
Children 7 to 15 years old will create a collaborative Christmas book.
We will have a logo contest and students will introduce themselves.
Then each school will prepare some pages of the ebook: one for the Christmas traditions in its country told by pupils; one with the video of children singing a Christmas song ; one for wishes and drawings; one for a Christmas legend of the country; one for a traditional recipe.
Nasz projekt otrzymał Krajową odznakę jakości
– „Na skrzydłach bociana”
Bocian od zawsze był nieodłącznym elementem polskiego krajobrazu. Poprzez realizację projektu uczniom zostały przybliżone zwyczaje tych ptaków, ich symbolika, a przede wszystkim poprzez podróże bohatera naszego projektu uczniowie poznawali ciekawe pod względem historycznym, artystycznym oraz przyrodniczym miejsca w całej Polsce.
Nasz projekt otrzymał Krajową odznakę jakości
– „My school bag Project – Show and Tell” (projekt międzynarodowy)
Main goals are to learn English and to share with other students around Europe in a fun way.
Project’s aims are:
• Practise the main vocabulary learnt, School Objects; colours; numbers and language Chunks as „It’s a green ruler!”
• to develop our pupils’ abilities to communicate in a foreign language, share information and connect virtually;
• to enhance our pupils’ skills and facilities, using CLIL lesson: Arts and Crafts mainly.
• work with others teachers and learn from each other.
– „Tradycje bożonarodzeniowe w różnych regionach Polski”
Projekt miał na celu porównanie i ukazanie dzieciom tradycji, zwyczajów i obrzędów bożonarodzeniowych i noworocznych w różnych regionach Polski. W trakcie wielu wieków historii naszego kraju, kultura polska była poddawana różnym wpływom zagranicznym, co z całą pewnością można obserwować do dziś…